Università della Svizzera italiana Facoltà di scienze della comunicazione Home

Handbooks of Communication Science (HoCS)

Nel gennaio 2009 Peter J. Schulz, Università della Svizzera italiana, e Paul Cobley, Middlesex University, hanno accettato di curare un manuale delle Scienze della comunicazione ("Handbook of Communication Science" HoCS) per la casa editrice Mouton de Gruyter di Berlino. Questa serie di pubblicazioni rappresenta un importante progetto per il futuro delle Scienze della comunicazione e consiste in un impegno senza precedenti da parte di Mouton de Gruyter in questo campo.

La serie Handbooks of Communication Science (HoCS) ha come obiettivo quello di colmare le necessità di studenti, accademici e ricercatori delle Scienze della comunicazione. Strutturato in maniera professionale, le varie pubblicazioni integrano le conoscenze dei processi e delle strutture nel campo della comunicazione, offrendo una visione di insieme ampia ed esaustiva. Un indice online che permetterà una rapida ricerca e una visualizzazione efficace delle informazioni rilevanti presenti nei vari articoli, completerà il manuale.

Il manuale comprenderà 30 volumi, suddivisi in 6 sezioni: "Theories and Models of Communication", "Messages, Codes and Channels", "Mode of Address, Communicative Situations and Contexts", "Methodologies", "Application areas", "Futures".

Il completamento dell'opera è stimato per il 2019.

 

SERIES EDITORS AND ADVISORY BOARD

General editors

Peter J. Schulz (Università della Svizzera italiana) and Paul Cobley (Middlesex University)

Assistant editor
Uwe Hartung (Università della Svizzera italiana)


Advisory Board
Klaus Bruhn Jensen
(University of Copenhagen)
Min-Sun Kim (University of Hawaii at Manoa)
Denis McQuail † (University of Southampton)
Katherine I. Miller (Arizona State University)
Daniel O'Keefe (Northwestern University)
Frans H. van Eemeren (University Amsterdam)
Jürgen Wilke (Johannes Gutenberg University, Mainz)

 

Structure of the Handbooks

Section 1: Theories and Models of Communication

This unique volume offers an overview of the diversity of perspectives on communication: including analyses in terms of biology, sociality, economics, norms and human development. It includes general social science approaches to communication, such as those found in systems theory and cultural theory, as well as perspectives more specifically related to communication acts, such as linguistics and cognition. The volume also features chapters which focus specifically on approaches to what are generally seen as the five crucial elements of the communication process: communicator, message, receiver, channel, effects. The scope of the contributions is global, and the volume is relevant to both the empirical and the philosophical traditions in social sci­ence. Designed as a stand-alone collection to engage undergraduates as well as postgraduates and academics, this is also the first book in, and an introduc­tion to, the de Gruyter Mouton multi-volume Handbooks of Communication Science.

 

Section 4: Methodologies

  • Volume 10: Content analysis
  • Volume 11: Experimental research methods
  • Volume 12: Qualitative and behavioural research methods
  • Voleme 13: Survey Methods

Section 5: Application areas

Section 6: Futures

  • Volume xxx: The Future of Communication Science edited by Peter J. Schulz (Università della Svizzera italiana) and Paul Cobley (Middlesex University)

Eventi

All news
Swissuniversity